معرفی کامل اجزای یخچال فریزر
نوشته شده توسط : علی


ما درین نوشته قصد داریم با معرفی بی نقص اجزای یخچال ، به شما در آشنایی این وسیله امداد کنیم. نمایندگی یخچال سپهر الکتریک در مشهد  از طرفی معرفی بی نقص اجزای فریزر، به شما در عیب یابی این وسیله یاری می‌نماید. بدین ترتیب در پی می خواهیم قطعاتی نظیر کمپرسور، کندانسور، اوپراتور، ترموستات یخچال فریزر و… را آنالیز کنیم. او‌لین گام برای شناخت با تعمیر فریزر، شناخت با قطعات میباشد. از این رو تلاوت مطالب پایین برای تعمیر یخچال فریزر به وسیله خودتان ضروری میباشد.

 

کمپرسور فریزر

این قطعه به اسم موتور یخچال فریزر نیز شناخته می گردد. این قطعه به رنگ سیاه میباشد. محل قرار گیری کمپرسور در سردخانه، در بخش پشت و پائین فریزر میباشد. فعالیت مهم کمپرسور، فشرده سازی گاز سردخانه میباشد. قابل ذکر میباشد در سبک‌های سابق از نوع فریون و در سبک‌های تازه از نوع ایزوبوتان میباشد. طریق فشرده سازی به صورتیست که گاز مبرد داخل لوله‌های کندانسور و اوپراتور، برای ساخت‌و‌ساز سوز‌و‌سرما جریان می گیرد.

 

یکی‌از نکات اساسی درباره با شارژ کردن گاز یخچال فریزر، این میباشد که به گاز کمپرسور دقت نمایید. به این دلیل که گازی که برای شارژ به کار گیری می گردد بایستی به سرعت گذشته کمپرسور هم خوانی داشته باشد. از طرفی کمپرسورها معمولا قابل تعمیر نبوده و در شکل فساد بایستی ردوبدل گردند.

تعمیر فریزر ویرپول در طهران

کندانسور فریزر

کندانسور دارنده لوله‌های بغرنج بوده که در پشت فریزر جای‌دارد. عملیات کندانسور با ورود گاز مبرد ایجاد گردیده در کمپرسور استارت می گردد. به صورتی که گاز مبرد تغییر و تحول شرایط داده و به مایع تبدیل می‌گردد. بدین عملیات، چگالش گاز مبرد گفته میگردد.

این نوشته‌ی‌علمی را بخوانید: تعمیر سردخانه ویرپول

عملیات درست کندانسور بسیار اصلی میباشد. به دلیل آنکه سرد شدن فضای داخلی، به تلاش صحیج آن بستگی داراست. در غیر اینصورت سردخانه سرد نمی شود. یکی‌از نکات اساسی دقت به پاک کردن کندانسور میباشد. لوله‌های کندانسور می بایست به صورت تروتمیز منزه شوند. در غیر اینصورت، گرد و غبار سطح آن را می‌پوشاند. براین اساس جریان هوا به خیر عبور نکرده و یخچال فریزر سرد نمیشود. بهتر میباشد برای نظافت کردن کندانسور از مسواک یا این که جاروبرقی استعمال فرمایید.

 

اوپراتور فریزر

اوپراتور از کالا آلومینیوم میباشد. این زمینه منجر رسانایی توانا دمایی در آن می‌گردد. صورت ظاهری اوپراتور مانند کندانسور میباشد. یعنی دربرگیرنده تعدادی لوله پیچ در پیچ میباشد. گاز مبرد داخل لوله‌های اوپراتور گرمای خویش را از دست میدهد. در فیض هوای خنک وارد یخچال فریزر می‌گردد.

 

می بایست مراقب باشید لوله‌های اوپراتور یخ نزده و یا این که آلوده نشوند. در غیر اینصورت عملیات سرد سازی یخچال فریزر مبتلا نقص‌ می گردد. معمولا عواملی نظیر قرار دریافت کردن یخچال فریزر در فضای نامناسب و گرم، بیشتراز حد گشوده و بسته کردن درب فریزر، وخیم شدن لاستیک به دور درب و عدم شارژ به موقع منجر برفک زدن لوله‌های اوپراتور میشود.

این نوشته‌علمی را بخوانید: تعمیر یخچال فریزر جنرال الکتریک

غربال کم آب کن سردخانه

غربال کم آب کن یکی قطعات اصلی در فریزر میباشد. این قطعه از روش جذب رطوبت اجزای داخلی، بازدارنده از زنگ زدگی، یخ زدگی و بسته شدن مسیر گاز می گردد. این قطعه این عمل را بوسیله سیلیکات و یا این که سیلیکا ژلی که داخل خویش دارااست اجرا می دهد. رطوبت زیاد قادر است سبب ساز وخیم شدن کمپرسور خواهد شد. به این ترتیب این قطعه از روش جذب رطوبت، مواد اسیدی، برفک زدگی و اجزای فرنگی منجر مراقبت فریزر و اجزای آن می گردد.

 

یک روش سهل و آسان برای باور از سالم این قطعه، تحلیل دمای لوله ورودی و لوله خروجی میباشد. در‌حالتی که که دمای لوله خروجی کمتر باشد، به معنای گرفتگی غربال میباشد. در اینصورت می بایست غربال را بده بستان فرمائید.

 

لوله مویی فریزر

لوله مویی تحت عنوان منبسط کننده و در دست گرفتن کننده جریان مبرد شناخته می شود. این لوله دارنده قطری باریک میباشد. براین اساس به آن لوله مویی گفته می‌گردد. در واقع گاز مبرد از کندانسور با فشار بالا و به طور مایع وارد لوله مویی میگردد. نازک بودن لوله مویی نیز در کاهش دمای مبرد نقش مهمی دارااست.

 

در‌این لوله گاز به مایع تبدیل میشود. این مورد منجر کاهش فشار آن می شود. در فیض دما به صفر جايگاه مجاورت می‌گردد. بعداز کامل شدن این فرایند، مبرد به سمت لوله‌های اوپراتور پیامبر گردیده و سبب ساز کامل شدن روند سرد سازی فریزر می شود.

 

درصورتی که که لوله مویی مسدود خواهد شد، گاز مبرد کاهش پیدا می‌نماید. این جریان باعث فشار وار شدن به موتور فریزر گردیده و یا این که سبب ساز کاهش اقتدار سوز‌و‌سرما دهی گردد. برای رفع نقص‌ گاز مبرد بایستی تخلیه گردیده و بده بستان خواهد شد. همینطور غربال کم آب کن و لوله مویی را نیز ردوبدل نمایید.

این نوشته‌علمی را بخوانید: تعمیر فریزر و ساید سامسونگ در طهران

ترموستات فریزر

با قطعه ترموستات حدودا شناخت داریم. این قطعه نقش مهمی در کاهش مصرف برق و در سود ارتقا قدمت فریزر را دارااست. ترموستات از روش آنالیز پر‌نور یا این که خموشی بودن کمپرسور، دما را اثبات نگه می دارد. عملیات ترموستات به صورتی میباشد که با تهیه دمایی مشخص و معلوم در سدد رساندن دمای داخلی به دمای رقم خورده بر میاید. بدین ترتیب هوای داخل را آنالیز کرده و با هوای تهیه گردیده وفق میدهد. در هنگام جاری ساختن اینکار، کمپرسور غیر فعال میباشد.

 

وخیم شدن ترموستات باعث بروز مشکلاتی نظیر از عمل افتادن یخچال فریزر، خروج از شرایط اتوماتیک، ارتقاء دمای یخچال فریزر و یخ زدگی مواد و… میگردد.

 

رله شروع سردخانه

رله آغاز وظیفه ارسال انرژی الکتریکی به کمپرسور را به عهده داراست. در واقع به کمپرسور دستور می دهد پر‌نور خواهد شد و دما را به حد نرمال برساند. در حالتی که بخواهیم این زمینه را گشوده کنیم در هنگام ارتقا دمای فریزر، ترموستات یک سیگنال الکتریکی به رله آغاز ارسال می‌نماید. رله آغاز، شروع کمپرسور را می زند. بعد از اعمال این فعالیت، انرژی مورد نیاز برای عمل کردن کمپرسور به وسیله رله شروع بیرون می شود. در سود فریزر به دمای نرمال گشوده می شود.

 

گرم شدن بیش تر از حد سردخانه، ایجاد صدایی مشابه کلیک از فریزر و… مهم‌ترین علائم حاد شدن رله آغاز میباشد.

 

اورلود فریزر

اورلود مهمترین قطعه در سوی خودداری از سوختن سردخانه میباشد. در واقع اورلود وقتی که سیم پیچ کمپرسور بیشتراز حد داغ باشد و یا این که جریان ورودی بیش تر از حد باشد، جریان برق ورودی به کمپرسور را جدا می‌نماید. در فیض جلوی زخم وصال به کمپرسور گرفته می گردد.

 

مهم‌ترین برهان پر‌نور نشدن یخچال، وخیم شدن اورلود میباشد. برای ارزیابی اورلود از اهم متر به کارگیری فرمائید. چنانچه که نیاز به بده بستان این قطعه بود، قطعا نوع مهم آن را خریداری فرمایید.

این نوشته‌علمی را بخوانید: تعمیر سردخانه فریجیدر در طهران

هیتر المنت سردخانه

ممکن میباشد لوله‌های اوپراتور یخ بزنند. هیتر المنت امداد به آب کردن این یخ‌ها می‌نماید. معمولا حاد شدن هیتر المنت منجر ارتقا یا این که کاهش دمای سردخانه و از دست رفتن تلاش آن می‌گردد. از طرفی یخ زدن اوپراتور نیز نماد‌ای از فساد هیتر المنت میباشد.

 

ترمودیسک سردخانه

ترمودیسک در فریزر‌های فارغ از برفک مشاهده می گردد. این قطعه نوعی ترموستات حرارتی میباشد. ساختار ترمودیسک مشمول یک دیسک فلزی و دو کنتاکت میباشد. در وقتی که دمای یخچال فریزر به 5- جايگاه می رسد، ترمودیسک وارد عمل می گردد.

 

از روش تغییر و تحول در شرایط دیسک‌ها، دو کنتاکت به هم متصل می شوند. این فعالیت باعث وصال برق به هیتر می‌گردد. درصورتی که بر عکس این جریان فیس دهد یعنی دما به 5+ مرتبه رسد، از روش تغییر‌و تحول در موقعیت دیسک، رابطه کنتاکت‌ها جدا می‌گردد. به این ترتیب جریان برق به هیتر انقطاع شود. این عملیات باعث دوری از اتلاف انرژی می گردد.

 

ترموفیوز فریزر

ترموفیوز یا این که فیوز حرارتی، در فریزر‌های سوای برفک مشاهده میشود. یعنی در سردخانه هایی که یخ زدایی اتومات جاری ساختن میگردد، این قطعه وجود داراست. ترموفیوز دمای هیتر المنت را در اختیار گرفتن می‌نماید. ترموفیوز در دمایی فی مابین 72 تا 82 رتبه سانتی گراد می‌سوزد.

 

اینکار را برای پرهیز از زخم وصال به فریزر به جهت گرمای هیتر ایفا میدهد. در فیض عملیات برفک زدایی نیز به صدق اجرا می شود. نبود این قطعه در یخچال فریزر احتمال حریق سوزی را ارتقا میدهد.

 

تعمیر فریزر در محل

با منفعت مندی از سرویس ها تعمیر در محل رای ها خدمت، در کوتاه ترین فرصت، فریزر خویش را تندرست تحویل بگیرید. رای ها خدمت با منفعت مندی از شایسته ترین گروه مهندسی، با قیمتی مطلوب فریزر شما‌را در محل تعمیر می‌نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و درخواست تعمیرکار با شماره‌های نوشته شده در تارنما تماس حاصل نمایید.

 

صحبت انتها

 

در نوشته ی علمی معرفی بی نقص اجزای یخچال ، به معرفی قطعات یخچال فریزر پرداختیم. همینطور عیوب را در کنار معرفی تا حدودی ذکر کردیم. از روش مطالعه این نوشته میتوانید به راحتی با فریزر آشنا گردیده و در بخش اعظمی از مفاد خویش آن را تعمیر نمائید. برای اخذ مشورت بدون‌پول و منفعت مندی از سرویس ها تعمیر در محل رای ها خدمت، با ما تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال سپهر الکتریک در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: